luni, iulie 01, 2019

Evaluarea Națională și analfabeții funcțional

Ministerul Educaţiei raportază cu mândrie patriotică faptul că 73,2% dintre elevii români au luat cel puţin 5.00 la Evaluarea Națională 2019. Avem copii deştepţi, normal!
Şi, totuşi, de unde-s atâţia analfabeţi funcţional în jurul nostru? Hai să ne jucăm un pic cu cifrele "coafate" (corect metodologic, nimic de zis) de minister.
Procentajul de 73,2% a fost calculat din cei 146.105 elevi prezenţi la examen. Dar... La începutul anului, în clasa a VIII-a erau înscrişi 175.463 de elevi. Unde-au dispărut 30.000 de elevi nu se ştie! Bârfesc unii că n-au fost lăsaţi să intre în examen ca să nu strice media şcolii, dar...
Pe de altă parte, la matematică au obţinut notă de trecere 91.774 de candidați. Din totalul elevilor intraţi în clasa a VIII-a, asta înseamnă 52,30%.
Practic, doar jumătate de generaţie ştie să calculeze 25-20:5, cât înseamnă 10% din 1.500 sau cât este perimetrul unui pătrat cu latura de 10.
Cam la 40-45% este estimat procentajul analfabeţilor funcţional în România, nu? Şi par să se înmulţească de la an la an. În calculul de mai sus am obţinut 47,70%. Ce se mai pupă cifrele când nu ne ascundem după metodologie!
Bonus. Cât şi cum "ascund" judeţele elevii care n-au şanse să ia examenul e o discuţie conexă. Chiar nu i se pare nimănui suspect că brăilenii sunt cei mai deștepți din țară de vreo șapte ani încoace, iar cei din Giurgiu şi Ilfov sunt cei mai proşti?

facebook.com